Key lime pie!

Achter in mijn roze agenda heb ik een to do bladzijde. Daarop schrijf ik welke dingen ik gewoon beslist nog een keertje wil maken of wil doen. Op nummer 1 staat dat ik heel graag een keertje taart wil bakken met Abel en koffie wil drinken bij de Taart van mijn Tante! Dat zijn 2 van mijn  bucketlist items. Voor de rest staat er een hele rij met recepten die ik een keer wil maken. De Key lime pie staat echt al heel erg lang op dat lijstje. Daarom heb ik gister limoenen gekocht en heb ik vandaag de taart gemaakt. Ik heb nog niet geproefd maar ben nu al trots op het resultaat. Daarom deel ik vandaag met jullie dit recept. 

 
De boodschappen: 4 limoenen, blikje gecondenseerde melk, 175 gram Brusselse kermis of andere biscuitjes, 4 biologische eitjes en 125 gram roomboter.

Verwarm de oven voor op 180 graden. Smelt de boter en maal de biscuitjes fijn mbv de keukenmachine en meng er de gesmolten boter door. Vet de vorm in en doe het koekmengsel in de vorm. Maak een opstaand randje en druk de kruimels goed aan. Zet in de koelkast.

Rasp van limoenen de schil en pers de limoenen uit. Doe dat samen met de rasp en de gecondenseerde melk in een pannetje. Splits 4 eitjes en doe ook de dooiers bij de limoen en melk. Verwarm dit. Heel goed blijven roeren. Schenk het mengsel over de taartbodem en zet het 20 minuten in de voorverwarmde oven. Laat het daarna minstens 2 uur afkoelen.

Mix de eiwitten met een flinke schep poedersuiker tot een merengue. Schep de merengue over de taart en zet ongeveer 5 minuutjes onder de gril. Blijf er wel even bijstaan want het gaat zomaar te snel.

Leg de taart op een mooie schaal en zet de key lime pie tot gebruik in de koelkast. Enjoy! 

 

Geef een reactie

