Sorbetijs!

Ijs! Echt je mag mij er ’s nachts  voor wakker maken. Chocolade, caramel, appeltaart, vanille of fruit smaak…. Ik vind ze allemaal hartstikke lekker! Zelf ijs maken stond op mijn to do lijstje. En die prachtige ijsmachine op mijn verlanglijstje. Nu vind ik vaak dat dit soort prachtige machines na gebruik verdwijnen in keukenkastjes, waar ze dan weer onnodig plaats innemen. Sinds gister is de ijsmachine doorgestreept, want ijs maken zonder ijsmachine is prima te doen.  

 
Ik heb voor dit recept abrikozen gebruikt. Ik hou van deze beauty’s. Maar ieder ander zomerfruit is ook goed.

Schil de abrikoosjes ( 500 gram) en snijd ze in stukjes. Doe ze in een diepvries doos een nachtje in de vriezer. Doe het bevroren fruit in je keukenmachine of blender en voeg er al draaiend een eetlepel biologische honing bij. Draai ook dat mee en vervolgens 2 of 3 eetlepels Griekse yoghurt. Draai totdat je een mooi egaal mengsel hebt. Schep met een ijslepel mooie bolletjes. Ik deed de bolletjes op hoorntjes. Maar in een mooi glas kan natuurlijk ook. Easypeasy! En echt hartstikke lekker. Enjoy! 

 Nb: ik maakte dit ijs met abrikozen. Maar heel veel ander fruit is ook geschikt (aardbei, framboos, perzik etc)

Geef een reactie

